Cedrik's photo album

CedrikG

Arachnoking
Old Timer
Heres a shot of the inwarded spermathacae, one of the principal caracteristique to the species Pterinochilus murinus, wich is unique in the genus Pterinochilus

Last edited:

CedrikG

Arachnoking
Old Timer
Heterothele villosella juvenile unsexed specimen, 1 1/2 cm body size.

CedrikG

Arachnoking
Old Timer
Hi folks!

Here's a little update of the Pterinochilus murinus, it molted into a spiderling!

The molt was good untill the very end, the right side spinnerets were stuck, even 1 hour after she was back on its leg so I helped her to remove the molt, I did it as gentle as possible, I dont think I injured the specimen (wich is about 1/2 cm leg span)

Something interesting ... December 23 : The nymph molt into a spiderling, its the very first specimen of all the sac to molt, the one that followed next was only on december 27 and they all followed few hour after, it molted much faster then all its brother and sister

It refused feeding untill now, like all the other, I keep offering her dead food everyday, and light mist every 2-3 days to keep it hydrated. I am keeping it at a temperature of 26 degres celius the day, and 22-23 the night.

The specimen is spinning web from the right spinnet, but I did'nt see it spin from the left, that does'nt seem to be any use to the specimen for the moment. It spin as much web as its brother and sister

Now the picture of the evolution, I am sorry for the bad picture, the specimen is very very agile, very active, just like the other! and lets not forget they're small.

Last edited:

Apophis

Arachnobaron
Old Timer
That's just bizarre!
Would be very interesting to see this little fella grow into adulthood!
good luck with it man!

cheers, Sietse

CedrikG

Arachnoking
Old Timer
Thx!

And you know before it molt I did'nt think there was a lot of chance of surviving, but looking how well the molt process been, and looking how active and agile the specimen is, I think it got some chance to survive for a long time ... Lets hope

CedrikG

Arachnoking
Old Timer
Hi Folks!

Pterinochilus murinus UMV or TCF, freshly molted in its new environment.

Enjoy!

CedrikG

Arachnoking
Old Timer
Pterinochilus murinus, communal experience video
http://s97.photobucket.com/albums/l...s/?action=view&current=MURINUSCOMMUNAL015.flv

I am taking a lot of note, but they're in french, i'll translate everything at the end and share them with you.

but for those who speak french :

Notes :

10 décembre : je retire la mere, et retire le sac d'oeuf. J'ai isolé 8 specimen dans un contenant, et j'ai laissé les autre dans le sac d'oeuf que j'ai transféré dans le nouvel environnement avec la femelle. La raison pourquoi jai transféré le cocon et la femelle est bien simple, le vieux terrarium dans lequel elles etaient ne permettait pas de faire cette esperience. J'ai fait en sorte que la femelle ait un contact physique avec le sac d'oeuf pour l'aider a le reconnaitre.

11 decembre : La femelle est resté presque en tout temps avec le sac d'oeuf, et elle l'a recouvert d'une petite toile. Elle semble le reconaitre comme étant son sac d'oeuf c'est interessant. Elle pousse avec ses patte sur le sac d'oeuf, comme si elle inter-agissait avec les nymphes a linterieur, qui reagissent a ce que la femelle fait. Les nympes commencent a sortir du sac d'oeuf, en fin de journee il y en a 5 au total qui marche sur le sac d'oeuf et la toile que la mere semble leur avoir préparé pour leur sortie.

12 décembre : La femelle travaille enormement sur son sac d'oeuf, en tapottant avec ses pattes en fesant reagir les bébés. Elle a fait une ouverture de maintenant pres de 1 cm, peut etre pour laisser sortir les nymphes, il a plusieurs marques de crochets visible sur le sac, mais plus comme des ouvertures que des attaques par exemple. Elle est tres active et travail enormement sur le sac, il est evident qu'elle le reconnait comme étant son sac d'oeuf. Leur reputation de bonne mere jusqu'a maintenant est bien fondée. Les nymphes qui étaient sorti hier sont disparu ce matin, probablement retourné se cacher dans le sac. Par l'orifice le plus large j'ai vu un nymphe sortir quelques pattes, sortir un peu le corp mais a imediatement retourné dans le cocon, ce qui montre que les nouveaux nés resteront peut etre bel et bien dans le cocon jusqu'au stade spiderling. La femelle semble plus nerveuse qu'habituellement aussi. J'ai rajouter une cachette composé de deux pierre collés, ainsi que des brindille entre-mellés pour permettre de crer plusieurs petits cocons a plusieurs individus.

13 décembre : La mere est vraiment active, en mode tissage. Elle tisse des couche successives de toiles pour permettre aux nymphes de se deplacer a travers. De plus en plus de Nymphes sortent du sac, environ 10 aujourdh'hui.

14 décembre : Ce matin a mon réveille il y a beaucoup plus de nymphes sorti du sac, j'estimerais environ 20 individus. En fin de journee il y en a environ 30. J'ai donné une blatte a la femelle, apres avoir hésité environ une minute, elle l'a accepté. J'ai été quand meme surpris de cette hesitation, la blatte a reussi a aller directement ou les bébé étaient! Peut etre que si les enfant n'aurais pas ete là, la femelle n'aurait pas mangé la blatte mais que dans la situation elle se sentait forcée, qui sait ... J'ai trouvé un specimen mutan, avec 2 abdomen soudé en un, avec 2 paire de spinneret distint, je l'ai séparé dans un contenant séparé et je vais gardé un oeil dessus.

15 décembre : Rien de special, observer les nymphes va etre plus difficile a partir d'aujourdhui car elle fait de plus en plus de toile.

23 décembre : Le nymph handicapé a muer, c'est le premier specimen de tout le sac a muer.

25 décembre : Aucune nymphe (visible) n'a muer jusqu'a maintenant.

27 décembre : Finalement, les nymphes commencent a muer, je peux voir quelques nymphes qui sont en trein de muer ce matin. En soiré, pas mal tous les nymphes ont mué en spiderling. ils sont beaucoup plus actif, et comencent tous a faire de la toile. Je m'attend a ce que dans quelque semaines, le terrarium soit beaucoup plus compact de toile.

31 décembre : C'est aujourdhui seulement que je réalise qu'un groupe de plusieurs individus (au moins 8-10), s'est éloingé du cocon familiale pour se faire leur propre cocon dans les brouissailles, les 2 cocon etant relier par un tunel, cela dit ca c'est probablement fait il y a de ca quelques jour, c'est pas une partie du terra que je voyait vraiment bien. J'ai tenté de nourrir les mygalons losqu'ils sortaient s'abreuber, sans succes immediat, je vais laisser les roaches morte sur la toile voir quelques temps. Aucune note de canibalisme, cela dit, c'est tres difficile sinon impossible a dire pour le moment vu le nombre de mygalons, environs 30 au total. Un groupes d'environ 15 mygalons s'est installé dans le milieu de la souche, tant dit qu'un groupe d'environ 3 individus reste dans le cocon familiale construit par la mere.

Jusqu'aujourdhui, pas beaucoup d'évolution observé. Je vous tient au courant

ErikH

Arachnoangel
Old Timer
I just love the habitats you set up for these T's!

CedrikG

Arachnoking
Old Timer
Pterinochilus lugardi tibial spur

bulb ... not the best picture sorry, aint easy through a dirty glass ...

CedrikG

Arachnoking
Old Timer
Hi,

3;00 am : I am sleeping very well .. Then I feel a little something running on my leg haha !

This is one of the little murinus from my communal tank ... there was, a 1/4 inch opening on the corner that I did'nt see, STUPID ME!!!

This said, this specimen come from an early feeding I did in the day, the tank was opened a long time, it must have get out while I preparing the roach and everything ... I doubt very much any specimen escaped from that famous hole, because untill today they did'nt leave much the cocoon of the mother (as far as I know of course)

But hey, what a nice hiding spot, I would hide there to :)

CedrikG

Arachnoking
Old Timer
Well .... What did'nt want to happen ... happened ..

It seem that the sling started exploring the tank a couple of days ago (what I did'nt know, I tought they were mostly staying in the cocoon of the mother, as they were everytime I was looking at them)

But in the last days, the count of individu seemed to be lower .... but I tought they were hidden, as simple ...

Well, I did'nt sleep of the night tonight, because every 10 min i've had a murinus walking on me. In 5 min, I found at least 15 individu ... wich mean they all found that little hole.

This said, theres at least 15 in the tank, and I found 15, for a total of 30 individu. I am very lucky, this sac was extremly small, I counted about 35 individu to the begining, wich mean I found most of the escaped sling ...

the problem are'nt the escaped sling, the problem is that now my experience is totally failed, how I am gona note about canibalisme now ? all this will for sure change the result of my experience ...

folks, you cant beleive how angry I am on myself right now... WHAT A NEWBIE MISTAKE!!!!!!!! I feel like a total idiot right now, posting this reply.

Last edited:

CedrikG

Arachnoking
Old Timer
Pterinochilus chordatus, immature male freshly molted

Ceratogyrus bechuanicus